maandag 26 mei 2008

'Holy Smoke' & 'No Plane Jane'

In Duitsland is de belangstelling voor 'naturseifen' groter dan in Nederland. Duitsland kent vele zeepsters die de meest mooie creaties weten te toveren. Nu was mijn aandacht al eens getrokken door zogenaamde 'Sole-seifen'. Dit zijn zepen waarbij het benodigde water eerst volledig verzadigd wordt met steenzout, met als doel: een zeep die de huid zacht en glad laat aanvoelen. Door het zout wordt de zeep ook harder dan de gewone hand-made-soap en gaat hij dus langer mee. Het is geen scrubzeep, want er zitten geen korrels zout in. Het is een 'gewone' zeep, maar een zeep die een ander huidgevoel geeft, waar zo te lezen veel Duitse vrouwen fan van zijn.

Dat moesten wij dus ook maar eens proberen!
Na het doorspitten van notities heb ik Himalayazout uit Pakistan (van de natuurwinkel) gehaald en ben ik de keuken in gedoken. Ik ben er niet eerder uit gekomen totdat deze 2 beauty's een schuimend feit waren. Ik heb ondertussen al wat restjes kunnen testen en ik moet zeggen... precies zoals gezegd was! Mijn handen voelen zijdezacht en glad aan, zonder droge trekkerigheid, heel bijzonder, maar vooral verrassend lekker!
Vooralsnog een wat eenvoudige foto:

De eerste is een bonte zeep, geparfumeerd met Frank'n Myrh en is door collega-zeepster Frouke tot 'Holy Smoke' gedoopt. :-) Ik vind het een geweldige naam!
De tweede lijkt eenvoudig, maar is dat allerminst! De waterlelie parfumolie is subliem en ze zeept voortreffelijk! Vandaar de naam 'No Plane Jane', want ze is zeker niet gewoontjes.
De zepen liggen voorlopig nog even wat verder uit te harden. Ondertussen broed ik op een 3e zoutzeep, want 3 stuks staat toch leuker dan 2 op de website! Ik vrees alleen dat het nog even duurt omdat ik maar moeilijk geurtjes kan kiezen... ik wil ze het liefst allemaal! :-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi! Je zoutzepen zien er echt fantastisch uit (alle zepen op deze site lijken me heerlijk, eigenlijk)!

Ik dacht eerst dat 'No Plane Jane' als een soort grapje was bedoeld, maar vanwege de laatste helft van je entry hier denk ik toch van niet. Ik wilde eigenlijk alleen even laten weten dat 'plane' hier 'plain' zou moeten zijn... Anders betekent het 'vliegtuig', haha. Ik bedoel het verder niet om betweterig te klinken ofzo, maar omdat je de zepen ook verkoopt is het waarschijnlijk toch het best als er geen spelfoutjes in de titels zitten, toch?

Anyway, ik ben echt jaloers op jouw zeepmaak-skills! Ik ben echt nog een beginnertje, en ik was hier aan het rondkijken omdat ik wilde zien hoe de 'professionele zepen' eruit zien :) Echt super!

Ingrid zei

Oeps... Je hebt helemaal gelijk, wat suf dat ik dat al die tijd niet gezien heb!
Ik vind Nederlandse namen meestal leuker, maar ze zijn soms zo lastig te bedenken...