maandag 26 mei 2008

Soms zit het tegen...


Het water liep me in m'n mond van m'n nieuwe parfumolie 'Zwarte Bes'. Daar moest Zeep van gemaakt worden! Vol enthousiasme had ik een plan uitgedokterd waar nogal wat werk in ging zitten, maar ach, het zou de moeite waard moeten zijn. Ik had nog wat gietzeep liggen en heb die eerst gekleurd en geparfumeerd om als inleg in de geklopte zeep te gebruiken. So far so good. De volgende dag grote opluchting toen ik de gietzeep ook nog goed uit het buisje, dat als mal diende, kon krijgen. Blij, blij, blij, kloppen maar! Geklopte zeep gemaakt, gekleurd, lekker ruim geparfumeerd, inleg erin, nog wat overgebleven snippers gietzeep voor het disco-effect en fingers crossed dat het allemaal niet stuk zou gaan bij het snijden... De volgende dag ging het snijden gelukkig ook goed! Ondertussen had ik ook nog een leuke naam bedacht waarvan ik wel moest lachen: 'KlesseBes'. Wat kon er nu nog misgaan??? Jawel... een week later blijkt er *niets* meer van de geur over te zijn...
Mensen vragen me wel eens: 'is het een dure hobby?'. Wel... als je al dit soort 'mislukkingen meetelt... dan telt het aardig op... Alleen de teleurstelling na alle voorpret vind ik vervelender.

Geen opmerkingen: