maandag 26 mei 2008

MassageOlie


Teleurgesteld door de nieuwe generatie Sabaiolie ben ik ook mijn eigen massageoliƫn gaan maken. Ik was dol op die geur! Heerlijk! Maar helaas, die tijd zit erop... Ik troost me met de SabaiZeep die ik er nog mee gemaakt heb en heb me vervolgens op mijn eigen recept gestort.

Ik heb me in de materie verdiept en ben tot de volgende conclusies gekomen:

Het moet...
  1. niet te dun zijn,
  2. niet te snel in de huid trekken,
  3. de huid goed verzorgen,
  4. wat mij betreft 100% plantaardig zijn, dus geen toevoegsels zoals paraffine.

Right... na lang mengen en testen ben ik uiteindelijk op een heerlijk mengsel gekomen van zonnebloemolie, avocado olie, ricinusolie en jojobaolie. Dat dit mengsel ook nog een mooie goud-gele kleur heeft is een mooi kadootje! Nadat de second opinion door een professioneel masseerster ook lovend was, ben ik een aantal geurtjes gaan mengen waar ik zelf erg van gecharmeerd ben. Van deze geurtjes staat 'Ayunda' voor mij met stip bovenaan. Het doet me denken aan de oude Sabaiolie, maar is toch anders, misschien zelfs nog wel lekkerder! :p Ik heb deze dus vol trots bovenaan de pagina op de website gezet. :)

Geen opmerkingen: