woensdag 21 januari 2009

Snuffeluurtjes

Vandaag kreeg ik een mail van een dorpsgenoote en zeepfan; of ze zo brutaal mocht zijn om langs te komen om zeepjes te ruiken en uit te zoeken? Nu ik lekker een paar dagen vrij ben (ik heb een fulltime baan, van zeep kun je alleen leven als je een echte fabriek begint ;) ) komt dat prima uit, dus natuurlijk is dan iemand welkom die graag zelf wil snuffelen! Nu weet ik dat ik graag over zeep enzo praat, dus heb ik mezelf van tevoren vermanend toegesproken om me rustig te houden. De ander moet immers niet de indruk krijgen met een volkomen wereldvreemde zeepidioot te maken te hebben... heu...
Nu bleek de persoon in kwestie bijna nóg idolater van zeep en geurtjes dan ik zelf, hahaha. Het duurde dus niet lang of we stonden bij de voorraadkast om allerlei verschillende parfumoliën te snuffelen! Ruim 2 uur later namen we afscheid... het was dat we honger kregen (het bleek al 19:00 te zijn), anders was het vast later geworden.
Al pratende ontstond het idee om af en toe een 'snuffeluurtje' te houden, voor mensen uit Nijeveen en omgeving. Het idee dat de zeepjes onder handbereik zijn, maar ze via het www niet kunnen ruiken, is natuurlijk heel frustrerend. Voor mij is het beschrijven van geuren ook erg moeilijk en nooit toereikend. Nu zullen sommigen van u misschien denken: 'een uurtje??? Dat is nooit genoeg!' Tsja, dat is nu ook al wel gebleken, maar omdat we geen winkelpand hebben staat de zeepkast thuis. Daarnaast is (en blijft) het een hobby, geen beroep. Van beroep ben ik verloskundige en dat is (imho) het mooiste beroep van de wereld!

De eerstvolgende snuffeluurtjes staan gepland op:
dinsdag 27 januari 2009 16:00 - 17:00
maandag 9 februari 2009 16:00 - 17:00

Ons adres: Raadhuislaan 26 in Nijeveen.
Aanmelden is niet nodig, aanbellen is voldoende!

PS: het snuffeluurtje is alleen voor zepen en geurtjes. Het maken van BoddieBoter, MassageBonbons, enz., kost meer tijd en kan dus niet ter plaatse gedaan worden.

Geen opmerkingen: