zaterdag 12 juli 2008

Zepen met Sal

Onze vorige zeepafspraak was zo goed bevallen dat we vorige week weer samen de keuken in zijn gedoken om aan een nieuw project te beginnen! Dit keer in mijn keuken en met Sal's zeepidee, waar meerdere zeepsessies voor nodig zullen zijn.

Na het opstellen van het zeeprecept hebben we ons samen gebogen over de parfumering. Sal's idee leverde een heerlijke geur op die hem aan oma deed denken. Hiervoor hebben we een mix gemaakt van hyacint, roos en sering parfumoliën. Mmmm....

Sal had een nieuw kleurtje, dus de zeep moest groen worden. Om herrie in de keuken te voorkomen heb ik hem z'n zin maar gegeven, op voorwaarde mijn deel lichtgroen te laten. :-) Uiteindelijk is er nog een dun laagje van zijn donkerder groene deel overheen gegaan, maar omdat het toch niet zo fraai stond heb ik dat laagje er later toch weer afgesneden. Less is more! ;)

Tot onze verrassing heeft de zeep een prachtig gemarmerd uiterlijk dat erg mooi bij Sal's nostalische geurtje past! Ik heb een deel in stukken gesneden en een deel bewaren we om de volgende keer verder in ons project te verwerken. Ik keek, ik zag en ik dacht: 'BrocanteTante'.







2 opmerkingen:

Patrick zei

Gezellie!!!! Goed bezig!

Ada zei

Jullie zijn weer gezellig op dreef. Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.