zaterdag 12 juli 2008

Rode wijnzeep

In de supermarkt zag ik een fles Pleegzuster Bloedwijn staan die me gelijk aan de Drakenbloed parfumolie deed denken die ik in Amerika gekocht heb. Dat zou nog eens een leuke combinatie zijn! :-) Helemaal in m'n nopjes bedacht ik me dat ik beter eerst een ongeparfumeerde bloedwijnzeep kon maken, want bloedwijn heeft zelf natuurlijk ook een heerlijk kruidige wijngeur. Zo gezegd, zo gedaan en voor het eerst ben ik met een glaasje drinken op een krukje voor de oven gaan zitten, om er zeker van te zijn dat de zeep wel warm genoeg zou worden om het snufje rode bietenpoeder de zeep een mooie rode wijnkleur te laten bezorgen. (daarnaast kon ik natuurlijk ook geen genoeg krijgen van m'n mooie nieuwe mal... *zucht*)
Vandaag is ze uit de mal gekomen en ik kan inderdaad de bloedwijn nog goed ruiken! Is ze geen plaatje? Ik moest ineens aan een nummer dan The Scene denken: 'Zuster Zuster'. Oef, deze zeep neemt me nu al heel wat jaartjes mee terug naar het verleden... wat een heerlijke tijd was dat!

3 opmerkingen:

Patrick zei

Hoi Ingrid, welke nieuwe mal??? ;-)

Ingrid zei

De mal die op de foto staat met Sal!

Anoniem zei

Wat een mooie foto!!!