zaterdag 12 juli 2008

ZeepBrouwerij

Nu mijn eigen shampoozeep bijna op is drong het tot me door dat het hóóg tijd is om nieuwe BubbelBier shampoozepen te maken! Ze zijn erg gewild en vlogen snel de deur uit, terwijl ik nog zoveel andere ideeën voor zepen had om te maken. Zelf was ik mijn lange wilde krullebos ook al lange tijd met deze zeep, ik vind'm helemaal geweldig!

Door de grote hoeveelheid olijfolie en wonderolie is hij alleen niet zo hard als ik eigenlijk graag zou willen. Ik weet het, ik ben kritisch... een ander valt het waarschijnlijk niet op. Maartoch, mijn eigenwijze ik heeft dit keer toch maar 2% van de olijfolie afgesnoept om er een pietsie sojawas doorheen te verzepen. Toen deze zeep destijds nog in de testfase was heb ik foto's gemaakt tijdens het brouwen van deze zeep, waarvan u hier nog altijd een slideshow kunt bekijken. Er staan wat gezellige opmerkingen bij voor mijn collega-zepers. ;)
Hoewel ik helemaal geen bierdrinker ben, heb ik tijdens het verzepen regelmatig m'n neus boven de pot gehouden om aan de heerlijke geur van de gerstenatzeep te snuffelen. Met de tijd zal de geur van het gebruikte witbier wat vervagen en om er zeker van te zijn dat we op ons werk niet naar bier ruiken heb ik ook aan deze batch weer lekker frisse etherische limoenolie toegevoegd, met nog kleine scheutjes citroen, litsea en ceder omdat het zo heerlijk blijft om een geur net even die extra twist mee te geven. :-)

Geen opmerkingen: