donderdag 6 september 2007

BosElfje

Na een cursus parfum maken, heb ik me nu maar eens uitgeleefd op het mengen van een nieuw geurtje. Het verloop in kleur-truukje dat ik met rode klei en paprikapoeder bij de LiefdesZeep had uitgehaald, wilde ik nu ook eens met groene kleipoeder gaan doen, met in plaats van paprikapoederspikkeltjes wat hennapoeder. Het moest dus een 'groene geur' worden... een bosgeur... zonder dat het naar een toiletverfrisser ruikt(!). Ik ben eerst maar eens het bos in gegaan om te snuffelen (en te genieten natuurlijk ;) ). Fris groen, aarde... wat zou ik er onder de douche bij willen hebben... warme basisnoten en zonnige topnoten... Hmm... *kraak* *peins*...

Thuisgekomen heb ik gelijk de kast open getrokken en na een halve dag mengen: EUREKA! Het is een heerlijk mengsel geworden van Arve den, sandelhout, benzoƫ, ylang ylang en wat kruidnagel, litsea en vetiver. Ruikt u het al voor zich? :-)

Inmiddels staan de BosElfjes heerlijk met hun snoet in de middagzon en haal ik 's avonds het geurige sprookjesbos weer in huis.

Geen opmerkingen: