zondag 22 juni 2008

Nachtelijke zeep

Door mijn avond- en nachtdiensten ben ik 's nachts vaak laat op. Vannacht besloot ik tegen middernacht nog een nieuw recept vloeibare zeep te gaan maken. Toen de zeep 3 uur later bijna klaar was hoorde ik gerommel buiten. Nu heb ik (o.a.) een jonge avontuurlijke poes, Miep genaamd, die regelmatig plekjes wil ontdekken die voor normale poezen niet toegankelijk zijn... en die op die manier regelmatig mijn potten van de oppottafels stoot... Met het plan haar dit keer op heterdaad te betrappen en mijn potten voor de zoveelste catastrofe te behoeden stapte ik naar buiten om haar bij haar lurven te pakken. Normaal gesproken reageert Miep altijd blij verrast met een heel miep-miep-miauw-verhaal zodra ze mij hoort, maar dit keer bleef het vreemd genoeg stil... op het gerommel vanonder de oppottafels na... Iek! Wat loopt daar?!? Een dikke vette mega-rat??? 'Het' komt op mij af en in een paar tellen zie ik een snuffelend egeltje bij mijn sokken staan. :-) Aahhh gossie.... ain't that sweet! Waarschijnlijk roken mijn sokken niet erg interessant voor het egeltje, want hij/zij hobbelde daarna verder richting het gras. Ik heb snel een handje kattebrokjes gepakt en toen ik bij het gras kwam... aahhh gossie mossie... hij/zij heeft een vriendje/vriendinnetje! :-)))

Geen opmerkingen: