zondag 7 december 2008

Veiling Superbloem!

Dit bloem'etje' van zeep weegt maarliefst 1 kilo! Dat zie je er op de foto niet zo aan af natuurlijk. Het is de eerste poging in deze mal die ik al een tijdje heb liggen. Les 1 is alweer geleerd: niet te vroeg uit de mal halen, want zoals je kunt zien is de zeep op een paar plekjes aan de mal blijven plakken. In het hart heb ik dit verdoezeld door er gaatjes in te prikken, zoals een echt bloemenhart ook een grillige structuur heeft. Daarna heb ik er wat goudpoeder over gestreken, voor wat extra effect.
Al met al toch al heel geslaagd om dit nog eens te gaan doen! De geur is ook heel geslaagd, hiervoor heb ik frisse goudsbloem parfumolie gemengd met kleine beetjes honing en vanille parfumolie. Het zeeprecept is een van mijn favorieten. Veel zachte rijstkiemolie met cacaoboter, sheabutter, amandelolie en jojobaolie, met kokosolie en wonderolie voor de bubbels en lecitine en provitamine B5 om je huid lekker mee te verwennen!
Van deze zeep kun je 16 stukjes snijden (1 bloemblaadje) en dan heb je leuke handzame stukjes, bijv. voor in de keuken. Voor wie met een steviger stuk onder de douche wil kunnen er 8 stukken uit gesneden worden (2 bloemblaadjes).
De bovenkant van de zeep is 20 cm. in doorsnede (loopt naar de onderkant iets uit) en de zeep is 3,7 cm. hoog.
Omdat ik het toch wel jammer vind om de zeep vanwege een paar oneffenheden aan te snijden en bij de grabbelzepen te plaatsen, heb ik een leuke eindejaarsactie bedacht: een veiling! Ik heb de zeep op marktplaats geplaatst waar jullie tot 31 december 24:00 een bod uit kunnen brengen! (bod excl. verzendkosten)

Geen opmerkingen: