zondag 14 december 2008

Swirlen met citroenmyrthe en karnemelk!

Ik ben geen liefhebber van koud weer, dus op een dag als vandaag ben ik het liefst binnen, kachel aan, muziekje aan, snorrende poezels op de bank, lekker knus ontspannen. Eigenlijk was het tijd om de adminstratie bij te werken, maar ik kon het natuurlijk niet laten om eerst een nieuw recept te bedenken...

Ik had al langere tijd een zeep met karnemelk in mijn hoofd en dat heeft natuurlijk prioriteit! Voor de gelegenheid heb ik er een nieuwe mal bij gepakt waar ik een hele grote plak zeep in kan maken. En wat is dan leuker om je helemaal uit te leven op de bovenkant van de zeep? Omdat de zeep dun gegoten moest worden was de parfumkeuze erg belangrijk. Verschillende parfums laten de zeep versneld indikken, wat in dit geval absoluut niet mocht gebeuren. In combinatie met de frisse karnemelk heb ik voor 'citroenmyrthe' gekozen, lekker fris, met een hele kleine kruidige twist.

Hier is alvast een snapshot die ik vlak na het swirlen heb gemaakt. De zeep is nog nat en de kleuren stralen je tegemoet! Tijdens het drogen zullen de kleuren wat lichter en matter worden.

Geen opmerkingen: