maandag 6 oktober 2008

ZeepWeekend

Het eerste weekend van de maand: zepen!

Als eerste ben ik begonnen aan de zeep voor de herfstswap. Af en toe wordt er door medezepers een 'swap' georganiseerd waarbij we onze inzending versturen aan de persoon die ervoor zorgt dat we een pakket terug krijgen met daarin een zeep van iedere zeper. De inzending moet het eind van de maand verstuurd worden, dus ik ben nog net op tijd! Ik kan niet wachten tot de postbode straks met een doos met 15 verschillende zepen voor de deur staat! :p (de postbodes komen hier trouwens graag: 'wat ruikt het hier toch lekker!') Als het zover is, dan zal ik een foto van alle heerlijke zepen plaatsen!

YabYum was zó snel de deur uit gevlogen dat velen het nakijken hadden. Zelf kan ik ook nog geen genoeg krijgen van deze zeep :p en daarom heb ik deze opnieuw gemaakt! Vanaf 19 oktober komt deze weer in de webshop.

De 3e zeep van het weekend zorgde voor een zenuwslopende toestand... Het liep als een zonnetje, totdat... ik de parfumoliën 'kers' en 'buttermilk & honey' toevoegde... Ooo oo o, aaaarrgggh...de zeep werd zo snel hard dat ik het vuur uit m'n sloffen moest lopen om hem nog 2 kleuren te geven en nog een beetje leuk in de mal te krijgen! Eenmaal in de mal kon ik er de luchtbellen natuurlijk niet meer uit slaan, er was geen beweging meer in te krijgen. Ik heb de zeep in de oven moeten verwarmen om het weer wat zachter te maken en de luchtbellen er met grof geweld uit te meppen! Zo kon ik gelijk mijn ergernis omzetten en een stukje agressie afreageren, hahaha.

Toch blijft het altijd interessant om te zien wat er dan vervolgens van zo'n zeep terecht komt. Ik heb hem zojuist gesneden en alvast een kiekje van gemaakt, de snijranden worden na het drogen nog netjes gemaakt. In plaats van door elkaar geswirlde kleuren heeft de zeep een soort zebra-achtige strepen gekregen en de kleuren zijn intenser geworden. Het is toch nog een hele interessante zeep geworden en de geur.... oehhh... je zou er bijna een hapje uit nemen: heerlijk romige zoete kersen!
Nu nog een naam bedenken... CherryChicky? ChicaCherry? Weet jij een nog leukere naam??

1 opmerking:

Anoniem zei

'Sweets for my sweet'!