zondag 2 november 2008

Gember & mandarijn

Ik ben fan van de Chinees-Indische keuken, maar als ik een stukje gember tegen kom... vind ik dat toch weer minder. De pure gembersmaak staat me tegen, maar wanneer het goed in een gerecht 'verstopt' wordt vind ik het heerlijk.

Een tijdje geleden las ik op een Amerikaanse website over het verwerken van gember in zeep. Het zou de doorbloeding van de huid stimuleren en een verwarmend effect hebben. Suikerpatiënten zouden er veel baat bij hebben. Nu ben ik geen Amerikaanse, maar meer het tegenovergestelde: een Drentsche. Het lijkt me een sterk verhaal, maar ik ben wel in voor een experiment.

Ik ben ijverig aan de slag gegaan. Naast de vermalen gember heb ik etherische gemberolie voor de geur toegevoegd, en mandarijn. Of de Amerikaanse bewering op waarheid berust zal ik nog moeten afwachten, maar de geur van deze zeep.......! Ik had niet verwacht dat ik die zó geweldig zou vinden! Hoe te omschrijven... volwassen, verwarmend, avontuurlijk, ...?... Je zou het zelf moeten ruiken!

Vanaf morgen wordt deze zeep als ZeepKeek op de website aangeboden.

Geen opmerkingen: